Ahad, 9 Mei 2010

SIAPA 'PENGGANAS'


HAMAS SAVE GAZA



Terharu rasa hati melihat saudara Islam kita..terpaksa mengangkat senjata untuk mempertahankan maruah diri mereka. Demi melindungi anak-anak kecil yang menjadi mangsa pembunuhan kejam.. terkilan rasa hati, kerana tidak dapat berada disana bersama mempertahankan maruah saudra kita, maruah umat Islam. Hanya doa dan air mata sahaja yang dapat di sumbangkan.



Wahai saudaraku..jangan risau. Ingatlah janji Allah..orang yang mati syahid akan sentiasa hidup di sisi Allah..



Mereka digelar sebagai pengganas..



'pengganas'ungkapan yang tidak masuk akal..tidak relevan.


Yahudi laknatullah..tentera Zionis yang menyerang hendap negara Palestin.. serangan tentera AS pimpinan Tony Blair ke atas Iraq..mereka membunuh kanak-kanak, perempuan dan orang awam tidak berdosa sewenangnya..



Persoalannya..siapa yang lebih patut mendapat level pengganas??tindakan siapa lebih ganas??gelaran apa yang mereka dapat?? penyelamat dunia??siapa mereka??layakkah mereka melayan warga yang lemah seperti itu??layakkah mereka memberi level itu kepada umat Islam??patutkah kanak-kanak tidak berdosa itu manjadi mangsa??

Setelah terbongkar kekejaman mereka..dihidu motif mereka..barulah masyarakat seluruh dunia menyedari siapa sebenarnya pengganas..tetapi sudah terlambat. Peperangan telah tercetus, pembunuhan telah terlaksana..

Insan tidak berdosa yang terbunuh tidak akan hidup semula..



Siapa yang harus mendapat level 'pengganas'??terus menjadi persoalan di minda saya.. rakyat yang bangun mempertahankan negara tercinta atau pihak luar yang menceroboh negara lain dann melakukan pembunuhan sewenang-wenangnya, dengan alasan rakyat negara itu pengganas..

Setelah terbongkar motif sebenar mereka.. terpapar kekejaman pihak tentera.. terhidu bau penindasan..barulah masyarakat seluruh dunia membuka mata..menyedari hakikat siapa sebenarnya pengganas..menyesali tindakan tentera.

Tetapi masih tidak terdengar lagi ungkapan PENGGANAS untuk mereka..hanya umat Islam yang menghayati perjuangan rakyat Palestin, Iraq, Bosnia, Afghanistan sahaja menyatakan Yahudi,tentera Zionis, Tony Blair dan tentera AS sebagai pengganas dan Laknattullah.

Dimana kesedaran sebagai manusia..dimana sifat kemanusiaan di setiap insan yang bergelar manusia..jika binatang berhak mendapat perlindungan..kenapa bukan manusia..

Persoalan ini akan terus bermain difikiran kita..tapi sampai bila..

Bagi yang telah tersedar..mari bersama kita fikirkan..bagaimana untuk menghentikan penindasan terhadap manusia..menghapuskan level pengganas kepada umat Islam.

Kerana kita sebagai umat Islam, kita tahu yang 'KITA BUKAN PENGGANAS'

Serta Sesiapa yang merasakan dirinya 'MANUSIA'

Ya Allah..

bangunkanlah kesedaran di hati hamba yang mentaatimu..

Jangan kau jadikan ungkapanku hari ini, hanya sekadar ungkapan..

Pilihlah diriku untuk berjuang bersama pejuangMu..

Jadikanlah Impianku untuk mati syahid menjadi kenyataan..

Lindungilah pemikiranku..daripada akal yang dikuasai nafsu..

Biarlah bicaraku..adalah ilham daripada-Mu..

Bantulah hamba yang lemah ini..agar ada sumbanganku untuk Islam tercinta..

Ya Rabb, padamu ku letakkan harapan..

Tutupilah hatiku dari cinta dunia..

Linungi diriku dari tipu daya dan fitnah dunia serta nafsu amarah (halobah)

Kuatkanlah aku menempuh jalanMu yang penuh liku..

Kerana MISI hidupku ialah mencari REDHAMU..

SEMOGA DIRI INI DAN SAHABAT2 SEKALIAN..SENTIASA DIBAWAH RAHMAT ALLAH SWT.

SALAM PERJUANGAN..

BY HAND ~SYIRAH~

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails

UKHUWAH FILLAH

UKHUWAH FILLAH